ZEYTİNYAĞLI YER ELMASI








Merhabalar bugünkü sebzemiz hafif, lezzetli ve herşeyden önemlisi sağlıklı bir sebze olan yer elması Bugün sizlerle nefis bir, zeytinyağlı yerelması yapacağız..Öncelikle  size kısaca bu harika sebzenin faydalarından bahsetmek istiyorum.A ve C vitaminleri ile kalsiyum, demir ve fosfor mineralleri açısından zengin olan yerelması aynı zaman da besleyici bir sebze olup, birçok faydaları bulunmaktadır.Cildin parlak ve güzel görünmesini sağlar.Böbreklerin ve pankreasın düzenli çalışmasını sağlar.İdrar söktürücü özelliği vardır.Müshil etkisi olup, kabızlığı giderir.Şeker hastaları için faydaları çoktur.Zayıflamak için diyet yapanların da tercih edebileceği doyurucu, besleyici ve kalorisi düşük bir sebze olup, yemeğinin yanı sıra çiğ olarakta tüketilebilir.Benim Küçük kızım elma gibi çiğ olarak yemeği çok seviyor.Ancak ben zeytinyağlı yemeğine bayılıyorum.Umarım, sizlerde beğenirsiniz.Mutlu Pazarlarınız olsun.Sevgiler...


Malzemeler

* 1/2 kg.yer elması
* 1 adet havuç
* 1 adet iri kuru soğan
* 1 çay bardağı pirinç
* 1/ 2 çay bardağı zeytinyağ
* 1 adet limon suyu
* tuz ve sıcak su
* dereotu (üzeri için)

Yapılışı

Yerelmalarını soyup, kararmaması için limonlu suya koyalım.Havucun kabuklarını soyup, halka halka doğruyalım.Ocağın üzerine koyduğumuz tenceye zeytinyağ ve küp küp doğradığımız soğanı koyup hafifce kavururken havuçlarıda ilave edip, kavurmaya devam edelim.Daha sonra yerelmasını , şekeri, tuzu, 1/ 2 limon suyu ve sıcak suyu ilave edip, pişmeye bırakalım.Yemeğimiz pişince üzerine bol dereotu koyup, soğuk olarak servis yapalım.Afiyet olsun.


Share on Google Plus

ADMİN: Alyaminahome

Mutfagimdan Lezzetlerimi sizlerle paylaşmak isteyen 3 çocuk annesiyim.Sizi zevkle sitemi takip etmeye teşvik etmek en büyük arzum.Burada olduğunuz için teşekkürler.....

30 yorum :

  1. mmmmm ben bu lezzeti bilirim eltim çok güzel yaparsın ellerine sağlık eminim yine çok güzel olmuştur:))sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyyyy eltim keşke olsaydın da yeseydin nefis nefis olmuşdu.Neyse gelince ben sana yine yaparım.Öptüm.

      Sil
  2. yer elmasını sade pek sevmiyorum ama böyle değişik bir lezzet gibi görünüyor denemek lazım :) ellerine sağlıkkk :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım, muhakkak denemelisin.Gerçekten harika oluyor, eminim beğenirsin.Sevgiler

      Sil
  3. eline sağlık ilknur abla....

    YanıtlaSil
  4. Yer elmasını hiç denemedim çok güzel görünüyor bloğun çok güzel zaten uzun zamndır takipteyim mutlu hafta sonu dilerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım bol limonlu harika olur.Bence dene.Güzel yorumun için teşekkür ederim.Sevgiler

      Sil
  5. iadeyi ziyarete geldim.becerikli bir hanımın misafiriyim.her şey çok harika gözüküyor.ayrıca yorum yazıp haber bırakmana memnun oldum.selamsız sabahsız olunca açıkçası çok sevmiyorum.takibimdesin.selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin çok memnun oldum canım.Bence de ziyarete gelipde, iki söz yazmadan olmaz.Güzel sözlerin için teşekkür ederim.Sevgiler

      Sil
  6. hiç denemedim :((
    çok güzel görünüyor....
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şirinem en kısa zaman içinde dene güzel bir lezzet.Sevgiler canım

      Sil
  7. Eline sağlık İlknur,
    Yemek bloglarında güzel fotoğraflar insana ilham veriyor, karnını acıktırıyor. Yemek malzemelerini fotoğraflamanın çok zor olduğunu biliyorum hatta profesyonel fotoğrafçıların bir sürü hileleri vardır bu iş için ama ben senin bu fotoğrafını çok beğendim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok kibarsınız, çok acemiyim ama hızla daha güzel işler için çalışacağım.İnşAllah herşey daha güzel olacak.Zarif yorumunuz için çok teşekkür ederim.Sevgiler

      Sil
  8. Merhaba ilknur ablacım ben geldim... :)
    yer elmesı benim evin bahçede de var denemek isterim..
    seninde ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canımın içi ne kadar şanslısın bahçen ve yer elmaların var.Eminim daha neler vardır o güzel bahçende...Benim çocuklarım çiğ olarakta çok seviyorlar.Ama yemeğide başka güzel..Sevgiler

      Sil
  9. Ellerine sağlık canım, çok severim.
    Hatta ben zeytinyağlı kerevizin içine bile eklerim bir kaç adet lezzet veriyor ;)
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaa süpersin hiç aklıma gelmezdi kerevize katmak eminim çok yakışıyordur.İlk fırsatta deneyeceğim.Sevgiler

      Sil
  10. İlk defa geliyorum,ben açılışı kaçırmışım:((,şaşırdım doğrusu,ne zaman hazırladınız bu güzel,lezzetli yiyecekleri,Çok güzel sunumlarla nefis tatlar,Afiyet bal şeker olsun.Herşeyiyle beğendim,Ellerinize sağlık,Sevgiler gönderiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz Nilgün Hanım, aslına bakarsanız son bir aydır usul usul hazırlanıyordum.Anca oldu, güzel sözleriniz için çok teşekkür ederim.Sevgiler

      Sil
  11. tarif çok güzel sunumda öyle ama yazılar biraz soluk duruyor okumakta güçlük çektim yoksa banamı öyle geldi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz, yazıların okunmasında sıkıntı varsa hemen biraz koyulturum.Sevgiler

      Sil
  12. Ellerine sağlık. Çok lezzetli görünüyor. Not ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burcum, dene ve bebişlerine yedir.Şifa olsun bitanem.

      Sil
  13. nefis görünüyor :)böyle rengarenk yemekler hep iştah açıcı gelir bana . bayılırım yer elmasına!ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. filiz hanım inanın lezzetide en az görüntüsü kadar nefis ve sağlıklı ben de bayılıyorum.Sevgiler

      Sil
  14. Çok güzel olmuş canım. Ellerine sağlık. ben pırasa yemeğimi bu şekild eyapıyordum. Demek denemeliyim. Afiyetle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ablacım dene pişman olmazsın nefis oluyor.Sevgiler

      Sil
  15. en sevdiğim zeytinyağlılardan eline sağlık alyamina

    YanıtlaSil