SOSLU YAPRAK DOLMASI








Bugünkü yemeğimiz olan yaprak sarması bana göre Türk mutfağının en lezzetli ve en özel yemeklerinden biri.Yaprak sarmasının zor bir yemek gibi görünmesinin sebebi galiba biraz fazlaca vakit harcanmasından kaynaklanıyor.Ama bence hiç önemli değil, bu lezzetli yemeğe değer... Ben son birkaç yıldır yaprak sarmasını sarımsaklı soslu yapıyorum.Eğer denemediyseniz, denemeye değer.Afiyet olsun. 


 Malzemeler

* 400 gr. Salamura Asma Yaprağı
* 200 gr. Dana Kıyma
* 2 Adet Kuru Soğan
* 1 Su Bardağı Pirinç
* 1/2 Yemek Kaşığı Domates Salçası
* 1 Yemek Kaşığı Biber Salçası
* 1/2 Çay Bardağı Sıvı Yağ
* 1 Çay Bardağı Su
* 2 Tatlı Kaşığı Nane,
* 1 Tatlı Kaşığı Karabiber
* Tuz

Sosu İçin

* 1/2 Çay Bardağı Sıvı Yağ
* 1 Dolu Yemek Kaşığı Domates Salçası
* 3,5 Su Bardağı Su
* 3-4 Diş Sarımsak
* Tuz

Yapılışı

Tencereye bir miktar su koyup, yaprakları tuzunu atması için 5 dakika kadar haşlıyoruz.Kaynayan yaprakları suyunu süzmek üzere süzgeçe alıp, soğuk sudan geçirelim.Yıkadığımız pirinç, küçük küp şeklinde doğradığımız soğan, kıyma ve diğer tüm malzemeyi geniş ve derin bir kapta yoğuralım.Hepimizin bildiği gibi asma yaprağının mat ve sap kısmı bize bakacak şekilde düz bir zemine koyup, içine 1 tatlı kaşığı hazırladığımız harçtan koyarak, saralım.

Sardığımız dolmaları tencerede hiç boşluk kalmayacak şekilde dizelim.Dizme işlemi bitince üzerine tencerenin ebatına uygun porselen bir tabağı ters çevirerek kapatalım.(pişme esnasında,
yaprakların açılmaması için).Sos için yazdığımız tüm malzemeyi bir kasede karıştırıp, dolmaların üzerine ters olarak yerleştirdiğimiz tabağın kenarından tencereye ekleyelim.Dolmaları orta ateşte yaklaşık 30-35 dakika pişirelim.Afiyet olsun



Share on Google Plus

ADMİN: Alyaminahome

Mutfagimdan Lezzetlerimi sizlerle paylaşmak isteyen 3 çocuk annesiyim.Sizi zevkle sitemi takip etmeye teşvik etmek en büyük arzum.Burada olduğunuz için teşekkürler.....

13 yorum :

  1. senn bi harikasınn :)))
    çokk beğendimm çookk..
    emeğine sağğlık ablacım..
    sevgilerimle..:)

    YanıtlaSil
  2. Canım senin yanında ben daha ooooooo....Beni burda da yanlız bırakmadığın için teşekkürler bitanem.Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Offff of offff diyorum.... Okurken devamlı yukunduğumu farkettim. Bugüne dek çooook kişinin yaptığı sarmayı sarma yedim ama hiçbiri böyle tablo gibi hazırlamamışlardı. Blog MÜ-KEM-MEL olmuş. İnanılmaz profesyonel. Şu an benim için bloglarda zirvesin İlknur Ablacım. Harika hepsi. MaşAllah diyorum sana....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canımın içi, yüzü kadar gönlüde güzel prensesim Blogum aslında benim için şuanda daha acemice ama inşAllah daha iyi işler yapıp, daha güzel bir hale getireceğim.Güzel ve zarif yorumun için çok teşekkür ederim bitanemmmm

      Sil
  4. Tabi ki herkesin sevdiği muhteşem yemek. Ben sarımsaklı yoğurtla yerdim. Domates sosu ilginç gerçekten, not alınmıştır. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlhan Bey size garanti veririm birkez bu şekilde deneyin bir daha vazgeçemezsiniz.Saygılar

      Sil
  5. portabianco yetkili servisi olark gönderinizi beğendik
    http://portabiancoservisi.com/

    YanıtlaSil