BÖĞÜRTLENLİ CHEESECAKE







Sevgili dostlarım, yeni açmış olduğum bloğuma gösterdiğiniz ilgiden dolayı hepinize çok teşekkür ederim.Aslına bakarsanız, bloğumun açılış zamanı benim için çok uygun bir zaman değildi.Şöyle ki bildiğiniz gibi sömestr tatilindeyiz ve benim de yıllar sonra Allah'ın bir lütfu olarak bana hediyesi 7 yaşında minik bir kızım var.Bu sene okulda ilk yılımız ve ilk tatilimiz hal böyle olunca onunda tatil keyfini sürmesi için çoğu zamanımı onunla geçiriyorum.Eminim beni anlarsınız.Hepimiz için hayatta en önemli şey evlatlarımız.İnşAllah bu görevimi tamamlayınca blogumla ve sizlerle daha çok vakit geçireceğim.Bu sakin açılışın acısını çıkarıp, sizlere lezzetli, bol tarifler sunacağım.Bugün sizlerle payşalaşacağım  cheesecake tarifimden eminim memnun kalacaksınız. Hem lezzeti bol hem de yapımı çok kolay....Sevgiyle kalın


Malzemeler

Tabanı İçin

* 1 Paket kepekli bisküvi
* 25 gr.tereyağ

Cheesecake için

* 2 Paket (200gr) tuzsuz krem peynir
* 1 Kutu krema
* 4 Yumurta
* 3/4 Su bardağı toz şeker
* 1 Yemek kaşığı mısır Nişastası
* 1 Paket vanilya
* 1/4 Çay Kaşığı Tuz

Sosu İçin

* 500 gr böğürtlen
* 3 çorba kaşığı pudra şekeri
* 2 çorba kaşığı nişasta

Yapılışı

Cheesecake tabanını hazırlamak için kelepçeli kalıbımızı yağlayalım ve yabanına yağlı kağıt yayalım. Diğer tarafta bisküvileri rondada un halina gelene kadar parçalayalım.Küp küp doğradığımız soğuk tereyağınıda katıp, irili ufaklı kum kıvamına gelene kadar karıştıralım.Karıştırma işlemi bitince hamuru kalıbımıza alarak tabana iyice yayıp, bastırarak düzlüyelim ve buzdolabında 30 dakika dinlendirelim.

Cheesecake için çırpma işlemine başlayabiliriz.Ancak burada sıralama çok önemli öncelikle krem peyniri ipeksi bir hal alana kadar çırpalım. Toz şekeri ilave edip çırpmaya devam edelim.Çırpma işlemi devam ederken yumurtaları teker teker ilave edelim.Ardından vanilya, tuz ve mısır nişastasını en son kremayı ilave edelim.Çırpma işlemi bitince dolapta beklettiğimiz tabanın üzerine döküp, önceden ısıttığımız 170 derecedeki fırında 1 saat pişirelim.

Sosu için böğürtlenleri süzgece koyup, suyunun süzülmesi için bir süre bekleyelim.Süzülen suya pudra şekeri ve nişastayı ilave edip, bir taşım kaynatalım.

Fırından çıkan cheesecakemiz soğuyunca üzerine böğürtlenleri dizip, hazırladığımız sosu dökelim.Birkaç saat buzdolabında beklettikten sonra servis yapalım.Afiyet olsun.


Share on Google Plus

ADMİN: Alyaminahome

Mutfagimdan Lezzetlerimi sizlerle paylaşmak isteyen 3 çocuk annesiyim.Sizi zevkle sitemi takip etmeye teşvik etmek en büyük arzum.Burada olduğunuz için teşekkürler.....

22 yorum :

  1. Olur mu öyle şey balım,tatlılar arasında zahmetli olanlarındandır cheesecake ve sen bu yoğunluğunda bile bu güzelliği paylaştın bizlerle.
    Tekrar hayırlı uğurlu olsun.
    Daha nice paylaşımlarda beraber olabilmek duasıyla İnşaAllah.
    Sevgi ve muhabbetlerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım gizemim dualarını eksik etme güzel yorumun içinde teşekkür ederim.Sevgiler

      Sil
  2. bu sömestr tatılınde kucuk cocugu olan annelerı zaten blog da falan görmek ıstemıyorum ben şahsen şekerımm..tatıl bıtınce kaldıgım ız yerden devam ederız...sen ufaklıkla kjeyıflı bır tatıl gecır canım...cheeskake de bayıldım ellerıne saglıkk...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol bitanem bana moral oluyorsun.Gerçekten ben tatili hiç düşünemedim.Neyse biliyorum ki hepimiz insanız eminim herkes senin gibi düşünüyordur.Öptüm seni güzelllll

      Sil
  3. Önce çocuklar! Tarifi not ettim, deneyeceğim. Eşim çok sever cheesecake i

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burcum dene pişman olmazsın.Güzel bir tarif.Sevgiler

      Sil
  4. nefis bir görüntü elinize sağlık blogunuzda hayırlı olur İnşallah ,doğrulatma sorun oldu kalkarsa daha iyi yorum yazılabilir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz, teşekkürler ederim.Doğrulatma içinde kusura bakmayın hiç farkında değildim ve kaldırdım.Sevgiler

      Sil
  5. Harika olmuş yine konuşturmuşsunuz hünerlerinizi...
    Ellerinize sağlık...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Emel Hanım, güzel yorumlarınız beni motive ediyor.Sevgiler

      Sil
  6. Ellerine sağlık eltim pek lezzetli görünüyor:)) Bana bak geldiğimde hepsinden tadımlık isterim yandın ona göre:))sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeter ki sen gel eltim.Ben sana neler yapmam.Sevgilerrrrrrrr

      Sil
  7. Eline sağlık cheesecakte bloğunda çok hoş takibe aldım hayırlı cumalar dilerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol bitanem, sana da hayırlı cumalar.Bende takipteyim.Sevgiler

      Sil
  8. süper bir lezzet olmuş, ellerinize sağlık...diğer blogunuzda olduğu gibi bu bloğunuzda çok göz alıcı, kolaylıklar diliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zarif yorumunuz için çok teşekkür ederim.Sevgilerrrr

      Sil
  9. Bloğunuz hayırlı olsun. Çok da güzel bir paylaşımla başlamışsınız, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kibar ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.Saygılar

      Sil
  10. Yeni bloğun çok soft ve harika canım tatlı da muhteşem görünüyor elleriene sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Feridem beğendiğine sevindim.Sevgiyle kal canım.

      Sil
  11. Blogumda sizin için bir ödül ve mim var, bekliyorum :)

    YanıtlaSil