KURU DOMATES KIZARTMASI







Bugüne kadar hiç domates kurutmadım.Çünkü domates kurusunu genelde çorba, makarna, salata, tart ve poğaçalar da az miktarda tükettiğimiz için marketlerden hazır olarak satın alıyordum.Ama geçen hafta Bilecik'te geçirdiğim birkaç günden sonra büyük bir heyecanla yazın gelmesini, güneşin yakıcı sıcağını ve tarla domatesinin çıkmasını bekler oldum.Biricik arkadaşım Selda' nın akşam yemeği davetinin benim için en önemli unsuru, daha önce hiç denemediğim bu harika lezzetle tanışmam oldu.Evet daha kızartılırken tadına bakıp, lezzetine ve görüntüsüne mest olup, üzerine yoğurdunun dökülmesini bile beklemeden fotoğrafladığım Domates Kurusu Kızartması....Yapımı kolay, lezzeti yoğun bu harika kızartma için, bu yaz kurutacağım sebze ve meyvelere bir yenisi daha eklendi:)) Mutlu Pazarlar...

Malzemeler

* 20-25 Adet kuru domates
* 1 Su bardağı sıvı yağ
* 1 Kase yoğurt
* 3 Diş sarımsak
* Tuz
* Pul Biber (üzerini süslemek için)


Yapılışı

Domateslerin üzerini örtecek kadar su koyarak 10 dakika kadar haşlayalım.Domateslerin suyunu süzdükten sonra havlu kağıt üzerine dökerek fazla suyunu alalım ve çok kızgın olmayan yağda arkalı önlü kızartalım.Domatesler kızartılırken şişmeye başlayacaktır bu domateslerin kızartma işleminin tamamlandığını gösterir.Servis tabağına alarak üzerine sarımsaklı yoğurt döküp servis yapabiliriz.Afiyet olsun.


Share on Google Plus

ADMİN: Alyaminahome

Mutfagimdan Lezzetlerimi sizlerle paylaşmak isteyen 3 çocuk annesiyim.Sizi zevkle sitemi takip etmeye teşvik etmek en büyük arzum.Burada olduğunuz için teşekkürler.....

24 yorum :

  1. Selda hanımın ellerine sağlık.Fotoğraflarda harika. Emeklerinize sağlık:

    YanıtlaSil
  2. ellerinize sağlık lezzetli görünüyor bu arada sizi izlemeye aldım bende sizi beklerim
    www.kendimceseyler.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler, hemen ziyaretinize geliyorum.Sevgiler

      Sil
  3. Domates kurutmasının birçok şeye katıldığını biliyorum ama kızartmasını ilk defa görüyorum.selda hanımın eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatma Hanım bende ilk kez yedim.Ama bundan sonra sıkça yapacağım gerçekten çok lezzetli oluyor.Tavsiye ederim.Sevgiler

      Sil
  4. elıne sağlık nefıs duruyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Selma hanım:))Sevgiler

      Sil
  5. kuru domatese bayılırım, kızartılacağı hiç aklıma gelmemişti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denemenizi tavsiye ederim, çok da lezzetliiiii

      Sil
  6. Ellerinize sağlık, yoğun domates lezzentini sevenler için son derece hoş bir tarif. Fotoğraflar da bir o kadar cezbedici. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık canım..Hiç duymadığım bir tarif ,o nedenle ilk fırsatta denemek isterim..Seviyorum değişik tarifler denemeyi:))sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  8. Yazınızda Bilecik kelimesini okuyunca ayrı bir sevinç kapladı beni memleketimi özlediğimi farkettim...Hayırdır nedir Bilecik macerası... buarada takipteyim, banada beklerim..
    http://mesudeningunlugu.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  9. ne güzel Bilecikli misin canım ? ben Bilecikli değilim İstanbulluyum ama son 18 senem Bilecik'te geçti.Şu anda İstanbuldayım ama aklım hala orada çok seviyorum.Hemen ziyaretine geliyorum.Görüşürüz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet cnm Osmaneli ilçesindenim ailem orada bu yaz gideceğim inş.bilecik küçük güzel doğası harika sebze meyve açısından da çok zengin bilirsin işte güzeldir bizim oralar. şuan neredesiniz..

      Sil
  10. yine geldim.. bendede biraz var denemek lazım

    YanıtlaSil
  11. domates kurutmanın bir püf noktası yada üzüm kurutulurken posata denen bir tarım ilacı vs kullanılıyormu

    YanıtlaSil
  12. portabianco yetkili servis olarak gönderişnizi beğendik
    http://portabiancoservisi.com/

    YanıtlaSil