HAŞLAMA ET









Bugün sizlerle, benim soframda en sevilen yemeklerden biri olan kuzu haşlama tarifini paylaşacağım.Yapımı kolay ve pratik, lezzeti ise tartışılmaz.

Haşlamayı yaparken kuzu eti tercih ediyorum.Dana eti pişince her ne kadar hamur gibi olup,  liflerine ayrılsa da lifleri ağızda dağılmıyor.Kuzu eti,  koyun etini göre de daha hafif, kokusuz ve son derece körpe.Kuzu eti ile koyun etini ayırt etmek içinde şuna dikkat etmemiz gerekir.Besin değeri yüksek ve körpe kuzu eti daima pembe, yağı ise beyaz olmalı.Et koyu kırmızıya ve yağ dokusu sarı renge dönüştüğünde etin bir yıl üzeri koyundan geldiğini anlayabiliriz. Ben bugünkü haşlamayı kuzu koldan yaptım.Kuzunun sırt kısmından ve gerdanından da   çok güzel haşlama olur.Şimdi gelelim tarifimize...

Malzemeler

* 5 Parça Kuzu Eti
* 3 Adet Patates
* 1 Adet Havuç
* 10-15 Adet Arpacık Soğan
* Tane Karabiber
* Tuz

Yapılışı

Tencereye bir miktar su ve etleri koyarak kaynama noktasına gelene kadar ve ardından 5 dakika haşlayıp, rengi koyulaşan suyunu döküp, yeniden etlerin üzerini 4 parmak geçecek kadar su koyalım ve ocağın üzerine alalım.Tencereye soyduğumuz arpa soğanları ve tane karabiberleri de ilave edelim.Etlerin pişmesine yakın elma dilimi şeklinde iri doğradığımız patatesler ile havuçları ilave edelim.Piştikten sonra tuzunu ilave edip, pilav eşliğinde sıcak servis yapın.Afiyet olsun. 

Share on Google Plus

ADMİN: Alyaminahome

Mutfagimdan Lezzetlerimi sizlerle paylaşmak isteyen 3 çocuk annesiyim.Sizi zevkle sitemi takip etmeye teşvik etmek en büyük arzum.Burada olduğunuz için teşekkürler.....

4 yorum :

  1. benim yemek takımımdan :)) içinde güzel bir yemekle görünce heyecanlandımm :)) inşallah ben de ilerde böyle güzel yemekler yaparım :) ellerine sağlık canım ve yeni bloğun hayırlı olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel çok sevindim.Zevklerimiz de bir.Allah iyi günlerde kullanmak nasip eder İnşAllah.Bu takım Bernardonun ödüllü özel bir üretimi, farklı bir yapısı var neyse bende çok seviyorum.Öptüm seni canım.Sevgiler

      Sil
  2. Bütün sunumların ziyafet tadında. Ellerine sağlık....

    YanıtlaSil