ÇERKEZ TAVUĞU














Özel günlerin ve davetlerin aranılan mezelerinden biri olan Çerkez Tavuğu benim için evde bayat ekmek biriktiğinde ilk aklıma gelen lezzetlerden biridir. Eminim resimlere bakınca da  Çerkez tavuğunu ne kadar sevdiğimi anlarsınız. Farklı zamanlarda yapıp fotoğrafladığım çerkez tavuğunun fotoğraflarına bile kıyamadım ve hepsini yayınladım:)) Güzel bir hafta geçirmeniz dileğiyle...

Malzemeler

* 1 Adet orta boy tavuk
* 1 Su bardağı ceviz
* 7 Dilim ekmek içi
* 5 Diş sarımsak
* Kimyon, karabiber
* Tuz

Üzeri için

* Tereyağ
* Kırmızı toz biber

Yapılışı

Tencereye tavuğu koyup, tuz ve  yaklaşık 1,5 lt.su ilave ederek et yumuşayana kadar haşlayalım. Haşlanan tavuğun göğüs bölgesinden bir parça göğüs eti ayırıp, kalan tavuğu kemiklerinden sıyırarak ince ince didikleyelim. Bayat ekmeği tavuğu haşladığımız suya ufalayalım. Diğer tarafta, ceviz içini ve sarımsakları iyice dövelim ve ekmeği ufaladığımız tavuk suyunun içine didiklediğimiz tavukları ve ezdiğimiz ceviz ile sarımsağı, kimyon, karabiberi de ilave edip, çatal yardımı ile ezelim.(Ben rondodan geçiriyorum pratik oluyor) Karışım pürüzsüz bir hal almalı...Hazırladığımız çerkez tavuğunu servis tabağına aldıktan sonra ayırdığımız göğüs etlerini iri iri didikleyerek üzerini süslemede kullanalım.Son olarak da kırmızı biber ile yağımızı kavurup, üzerine döküp servis yapalım.Afiyet olsun.
Share on Google Plus

ADMİN: Alyaminahome

Mutfagimdan Lezzetlerimi sizlerle paylaşmak isteyen 3 çocuk annesiyim.Sizi zevkle sitemi takip etmeye teşvik etmek en büyük arzum.Burada olduğunuz için teşekkürler.....

15 yorum :

  1. Bayılarak tükettiğim mezelerdendir.
    Ellerine yüreğine sağlık canım.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. mmm harika bir lezzet.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. elleriniza sağlık..
    harika görünüyor çerkez tavugu..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. nefis görünüyor,ellerine sağlık,
    fondaki çiçekten bende de var ama çok güzel çiçekleri açtı,malesef ismini bilmiyorum ama:)

    keyifli bir gün diliyorum,

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık canım enfes bir görüntüsü var. Ben de çok severim çerkez tavuğunu. Bana da beklerim. Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  6. eline sağlık canım nefis gözüküyor
    sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Amanın bu ne güzellik bayılırm çerkez tavuğuna helede bu şekilde yemeye kıyamaz insan...
    Elleriine sağlık sunum şahane olmuş tavuk parçacıkları nasılda ahenkle dans edermişcesine sıralanmışlar...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. ellerinize sağlık mükemmel gözüküyor.. tadı da öyledir.
    bu da benim çerkez tavuğu tarifim :)

    YanıtlaSil