ZEYTİNLİ TUZLU KURABİYE TARİFİ

Tuzlu Kurabiye Tarifleri Kolay
Tuzlu Kurabiye Tarifleri Sirkeli



Merhabalar, bazen öyle lezzetlerle karşılaşıyorsunuz ki, bir lokma ağızınıza aldığınızda ne şahane bir lezzet diye geçiriyorsunuz içinizden; geçenlerde yaptığım bir kurabiye tam olarak bana bunu dedirtti.Ağızda dağılan nefis kurabiyeyi yerken içimden bir de bu kurabiyenin tuzlusu ve zeytinlisi olsa ne kadar da güzel olur diye düşündüm. Tabii ki ben düşünürsem olay bitmiştir. Hiç üşenmem hemen sıcağı sıcağına harekete geçerim. Aynen de öyle yaptım.İyi ki de denemişim, sonuç bu muhteşem zeytinli tuzlu kurabiyeler...  

Bu nefis tuzlu kurabiyeleri yaptığım gün tesadüfen annem bendeydi. Fırından çıkan sıcacık nefis kurabiyeden hemen ona da ikram ettim. Annem zeytinli kurabiyeye bayıldı. Birkaç tanede paketleyip, babama tattırması için yanına verdim. Annem evine gittikten birkaç saat sonra telefonum çaldı.Telefon annemdemdi, ancak telefonun ucundaki babamdı; babam " bir iki tane kurabiye ile beni kandıramazsın.Hemen bu nefis zeytinli tuzlu kurabiye tarifini annene söyle yazsın, yada geldiğinde sen benim için bir tepsi yap" dedi.

Kısacası, ağızda dağılan kıyır kıyır zeytinli tuzlu kurabiyeler aynı gün içinde tükendi ve bizim aile fertleri tarafından geçer not aldı:))






Nefis zeytinli tuzlu kurabiyelerin üzerine susam çok yakışıyor. Üzerindeki susamında etkisinden olsa gerek pastanelerde satılan " pastane tuzlu kurabiyesi " tadında oldular. Benden söylemesi böylesi güzel bir tarif bulmuşken deneyin derim. Pişman olmazsınız.






Nefis ağızda dağılan zeytinli tuzlu kurabiye tarifine geçmeden önce uzun zaman önce paylaştığım harika kıyır kıyır poğaça tarifini de size hatırlatmak ve önermek isterim. Bu nefis poğaça tarifine de bakmak isterseniz, tarif ismini tıklamanız yeterli...


Zeytinli Tuzlu Kurabiye için gerekli malzemeler

  • 125 gr.Margarin
  • 125 gr.Tereyağ
  • 1 Çay bardağı sıvı yağ
  • Yaklaşık 4 su bardağı un
  • 1 Adet Yumurta (beyazı üzerine)
  • 2 çorba kaşığı sirke
  • 1 Paket kabartma tozu
  •  Çekirdeği çıkarılmış zeytin
  •  Tuz
  •  Üzeri için susam

Tuzlu Kurabiye Yapılışı

  • Zeytin hariç tüm malzemeler ele yapışmayana kadar yoğurulur.
  • Ceviz büyüklüğünde parçalar alınarak avucunuzun içinde oyuntu yapıp, zeytin dilimi koyarak  yuvarlanır.
  • Yuvarlanan hamurlar önce yumurta akına sonra susama bulanarak tepsiye dizilir.
  • 200 derece de ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirilir. Afiyet olsun



Ağızda Dağılan Tuzlu Kurabiye Tarifleri
Tuzlu Kurabiye Tarifleri
Tuzlu Kurabiye Tarifleri Ağızda Dağılan
Share on Google Plus

ADMİN: Alyaminahome

Mutfagimdan Lezzetlerimi sizlerle paylaşmak isteyen 3 çocuk annesiyim.Sizi zevkle sitemi takip etmeye teşvik etmek en büyük arzum.Burada olduğunuz için teşekkürler.....

12 yorum :

  1. eline sağlık,bende yapıyorum bundan çok nefis oluyor..ama tabağına bayıldım

    YanıtlaSil
  2. nesli nur karatay12 Mayıs 2016 01:08

    epeydir blogunuza ugrayamamıstım ama geldim gördümkii harika bir siteye donusmus bayıldım ıcım acıldı aradıgım hersey onume serılmıs muhtesem yapmıssınız elınıze saglık.ayrıca tarifleriniz tam olcu tutuyor lutfen paylasmaya devam edın olurmu.sevgıler

    YanıtlaSil
  3. portabianco yetkili servisi olarak gönderini beğendik
    http://portabiancoservisi.com/

    YanıtlaSil
  4. Endüstriyel Mutfak Servisi olarak blogunuzu beğendik.

    YanıtlaSil
  5. Bayıldım tarifinize, çok lezzetli görünüyor.

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize sağlık. güzel bir tarif olmuş. farklılık arayanlara tevsiye edilir. Eğitim Blog

    YanıtlaSil